Jak uważają naukowcy, ekstrakty z kawy mogą pozwolić na zachowanie komórek produkujących insulinę poprzez blokowanie pewnej akumulacji proteiny niszczącej, która jest znana z tego, iż wyzwala cukrzycę.
Nowe badanie od razu stało się przedmiotem publikacji w dzienniku Journal of Agricultural and Food Chemistry.
Kofeina, kwas kawowy, kwas chlorogenowy...
W sumie, trzy składniki zawarte w kawie, zostały zidentyfikowane przez chińskich naukowców. Chodzi więc tutaj o kofeinę, o kwas kawowy oraz o kwas chlorogenowy. Te trzy elementy zawarte w kawie mają zdolność odwracania toksycznego procesu i mogą wyjaśniać dlaczego konsumpcja kawy jest związana z mniejszym ryzykiem cukrzycy typu 2, wyjaśnia doktor Huang Kun w Daily Mail.
Aktualnie, wszystkie trzy substancje dały pozytywne rezultaty w testach przeprowadzonych w laboratorium. Kofeina jednakże pozostaje najmniej skuteczna z nich wszyskich. Dlatego też naukowcy zalecają przede wyszyskim konsumpcję kawy bezkofeinowej.
W tym napoju procent kwasu kawowego oraz kwasu chlorogenowego jest jeszcze większy, podczas gdy procent kofeiny jest znacząco mniejszy, podkreśla doktor Huang Kun z uniwersytetu Nauk i Technologii Huazhong.
Pewny efekt?
To nowe odkrycie jednakże zostało przyjęte z umiarkowanym entuzjazmem w świecie naukowym. Joe Vinson, profesor na uniwersytecie Scranton, w Pennsylwanii, zwraca uwagę na fakt, że prace przeprowadzone przez chińskich badaczy posłużyły się stężeniami tych związków o wiele większymi niż te, które normalnie możemy spotkać w kawie.
Jednakże, cukrzyca dotyka aktualnie coraz większą liczbę ludzi. We wrześniu 2011 roku, Światowa Organizacja Zdrowia (WHO) naliczyła ponad 346 000 000 osób dotkniętych tą chorobą na świecie. Światowa Organizacja Zdrowia przewiduje poza tym, że cukrzyca stanie się siódmą główną przyczyną zgonu w skali światowej, już w 2030 roku. Odkrycie chińskich badaczy może więc stanowić potencjalny trop, który pozwoli zahamować to niepokojące zjawisko.
Kawa obniża ryzyko raka endometrium, pokazuje badanie
Kolejne dobre wieści dla miłośniczek kawy. Albowiem, te poranne filiżanki mogą zdziałać o wiele więcej niż tylko dodać energii. Kobiety, które zazwyczaj piją kilka filiżanek kawy dziennie przez wiele lat, mogą być mniej zagrożone niż ich rówieśniczki rozwojem raka endometrium, sugeruje nowe badanie.... czytaj więcej
Kawa, skuteczna w zapobieganiu rakowi piersi?
Opublikowane w przeglądzie Breast Cancer Research, rezultaty badań statystycznych zdają się ustalać związek między dużą konsumpcją kawy a zmniejszeniem ryzyka zachorowania na raka piersi. Specjaliści są jednak nieufni i oczekują na potwierdzenie tych rewelacji, a także na pogłębienie badań...... czytaj więcej

Brak komentarzy