Oznacza to, że za jednym zamachem redukujemy ryzyko dla zdrowia sercowo-naczyniowego, jak wyjaśnia Joseph Carslon, główny autor tego badania. Stwierdziliśmy, że im więcej jest włókien pokarmowych w jedzeniu danej osoby, tym mniejsze jest ryzyko syndromu metabolicznego.
Badacz wyjaśnia jeszcze, że aż do tej pory lekarze doradzali całkowite wyeliminowanie z diety produkty spożywcze zawierające tłuszcze nasycone. Jego zdaniem, większy sens ma wybieranie produktów zawierających włókna pokarmowe, czyli błonnik.
Rezultaty tego badania zostały opublikowane w przeglądzie naukowym Journal of the American Dietetic Association.
Zachorowalność na choroby serca lekko spada w Stanach Zjednoczonych, pokazują nowe badania
Poziom zachorowalności na choroby wieńcowe, w sumie, spada w Stanach Zjednoczonych, mimo że niektóre stany indywidualnie doznały wzrostu zachorowalności, według badania opublikowanego niedawno przez amerykańskie centra kontroli i prewencji chorób (Centers for Disease Control and Prevention).... czytaj więcej
Choroby serca: przerwanie zażywania aspiryny może być ryzykowne
Pewne brytyjskie badanie, opublikowane 19 lipca 2011 roku, doradza osobom chorym na serce, aby kontynuowały codzienne zażywanie aspiryny, ponieważ przerwanie tego leczenia może zwiększać ryzyko zawału serca o blisko dwie trzecie. czytaj więcej

Brak komentarzy