Choroby

Znajdź chorobę:

Wybierz literę rozpoczynającą nazwę choroby:

Choroby serca: przerwanie zażywania aspiryny może być ryzykowne

Choroby serca: przerwanie zażywania aspiryny może być ryzykowne

dodane 2011-08-02 10:50

Pewne brytyjskie badanie, opublikowane 19 lipca 2011 roku, doradza osobom chorym na serce, aby kontynuowały codzienne zażywanie aspiryny, ponieważ przerwanie tego leczenia może zwiększać ryzyko zawału serca o blisko dwie trzecie.

Badanie to pokazuje, że kiedy osoby podatne na zawał serca przerywały zażywanie niskich codziennych dawek aspiryny, ryzyko zawału serca podnosiło się o 60% w ciągu kolejnych trzech lat, w porównaniu do tych pacjentów, którzy kontynuuowali swoje leczenie.

Rezultaty te uzyskano z brytyjskiej bazy danych około 40 000 pacjentów, którzy otrzymali aspirynę na receptę od lekarza generalnego.

Badanie to zostało opublikowane w internetowej wersji British Medical Journal.

Badanie to dodaje się do poprzednich prac, ale badacz Luis A. Garcia Rodriguez, dyrektor hiszpańskiego centrum badań farmakologicznych i epidemiologicznych w Madrycie, odnotowuje, że badania opublikowane wcześniej zainteresowały się pacjentami hospitalizowanymi, podczas gdy te ostatnie skoncentrowały się na osobach chorujących na serce, pozostających w swoich domach.

Zawał serca

Zawał serca jest często pierwszym objawem choroby serca. Ograniczenie śmiertelności z powodu zawałów serca można osiągnąć poprzez zwalczanie czynników ryzyka choroby wieńcowej (profilaktyka) oraz wczesne rozpoznanie zawału i szybkie wdrożenie nowoczesnego leczenia.... czytaj więcej

Dla kobiety ryzyko zawału serca może się zacząć zanim się nawet urodzi

Zagrożenie zawałem serca w przypadku kobiety może zacząć rosnąć jeszcze przed jej urodzeniem, sugeruje nowe badanie. A te nowe odkrycia mogą pomóc badaczom w lepszym zrozumieniu natury choroby serca u płci żeńskiej. Badanie, o którym mowa, stwierdziło, że ryzyko zawału serca dla kobiety jest ponad osiem razy większe, je... czytaj więcej

Zachorowalność na choroby serca lekko spada w Stanach Zjednoczonych, pokazują nowe badania

Poziom zachorowalności na choroby wieńcowe, w sumie, spada w Stanach Zjednoczonych, mimo że niektóre stany indywidualnie doznały wzrostu zachorowalności, według badania opublikowanego niedawno przez amerykańskie centra kontroli i prewencji chorób (Centers for Disease Control and Prevention).... czytaj więcej

Konsumpcja czerwonego wina poprawia zdrowie ofiar zawału serca

Według badania przeprowadzonego przez uniwersytet w Burgundii we Francji, czerwone wino, konsumowane z umiarkowaniem, poprawia stan zdrowia pacjentów, którzy ucierpieli z powodu zawału mięśnia sercowego. czytaj więcej

Dodaj do | |

Dodaj komentarz

Brak komentarzy

Tagi

Najnowsze choroby

Aktualności