Choroby

Znajdź chorobę:

Wybierz literę rozpoczynającą nazwę choroby:

Komentarze do: Zatrucie ibuprofenem

Kwas acetylosalicylowy - skutki przedawkowania

Odpowiedz

~ET napisał:

28-12-2015 16:21

Ibuprofen jest bezpieczniejszy od kwasu acetylosalicylowego - czytamy w artykule. Dla jasności Kwas acetylosalicylowy to aspiryna. Moim zdanie aspiryna jest równie bezpieczna. Po prostu czytajmy ulotki. Każdy lek przeciwbólowy i przeciwgorączkowy jest bezpieczny pod warunkiem, że będziemy odpowiednio dawkować. Na każdej ulotce mamy instrukcje jak dawkować dzieciom i jak dorosłym. Są informacje jaka może być jednorazowa dawka oraz jaka maksymalnie ilość dobowa. Jeżeli ktoś przedawkuje lek to jest to tylko ignorancja.

Poniżej krótkie info na temat przedawkowania aspiryny:
zawrotami głowy, szumami w uszach, nudnościami, wymiotami, zaburzeniami słuchu i wzroku. Później rozwija się kwasica metaboliczna. Może też dojść do drgawek, śpiączki, zapaści czy niewydolności nerek.

Objawy są praktycznie identyczne jak przy zatruciu ibuprofenem. Do zatrucia nigdy nie dojdzie, kiedy będziemy dawkować właściwie.

Odpowiedz

Zobacz wszystkie komentarze

Gorący temat

Dieta czekoladowa

Dieta czekoladowa

Czy można jeść czekoladę i schudnąć? Jak się okazuje - tak. »

Artykuły

Tagi

Najnowsze choroby